Alpe Cermis

Druhou největší lyžařskou oblastí ve Val di Fiemme je Alpe Cermis. Tento skiareál je k nalezení v údolí u Avisia naproti městečku Cavalese. Na lyžování se dá dostat buď lanovkou z Cavalese, nebo ze záchytného parkoviště u řeky přímo pod Alpe Cermis. I když se na vrcholu Alpe Cermis nenachází tolik sjezdovek jako kupříkladu v již zmiňovaném Skicenter Latemar, se svou nabídkou více než 25 kilometrů lyžařských terénů určitě uspokojí i ty nejnáročnější ze sjezdařů.

alpe-cermis-1.jpg alpe-cermis-2.jpg alpe-cermis-3.jpg

A podobně jako Skicenter Latemar je i Alpe Cermis spíše sportovně laděným skiareálem. Zkušení milovníci svižnější jízdy si tu určitě přijdou na své, zatímco lyžaři, kteří rádi tráví svůj čas ve snowparcích nebo vyžadují další doplňkové aktivity jako je možnost jízdy na saních v udržované dráze by se měli poohlédnout spíše po jiném areálu.

Severní orientace sjezdovek na Alpe Cermis zaručuje, že se v této části Val di Fiemme dá dobře lyžovat na dostatku přírodního sněhu až do pozdního jara. A ani během teplých slunečných dní ke konci lyžařské sezóny tady nebývá sníh tak mokrý a těžký jako na jižně orientovaných sjezdovkách. Z pohledu počasí je pak výhodou Alpe Cermis i skutečnost, že většina délky zdejších sjezdovek vede skrze lesní průseky.

Ačkoliv je vrchol Alpe Cermis určen spíše pro zkušené lyžaře, i začátečníkům se tady bude určitě líbit. A tak zatímco dobří jezdci si budou nejspíše užívat na červených tratích či dokonce na černé sjezdovce s názvem Olympia, která se může pyšnit celkovým převýšením přes jeden kilometr, méně zdatní sjezdaři se budou určitě dobře bavit na sjezdovce 77. Ta je jako stvořená pro začátečníky a navíc nabízí vzhledem ke své poloze na naprostém vrcholu celého areálu nádherné výhledy po celém Val di Fiemme.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License