Alpe Lusia

Alpe Lusia je asi nejméně známým skiareálem z dominantní trojice lyžařských areálů ve Val di Fiemme. Bohužel ale leží, a to naprosto neprávem, ve stínu popularity svých dvou větších a známějších sousedů. Z větších skiareálů ve Val di Fiemme jde jednoznačně o nejvíce rodinně zaměřenou lyžařskou oblast a je ideálním místem pro lyžování začátečníků a celých rodin s malými dětmi. A díky své charakteristice nebývá ani v hlavní zimní sezóně nijak přeplněný.

alpe-lusia-1.jpg alpe-lusia-2.jpg alpe-lusia-3.jpg

Skiareál Alpe Lusia nabízí svým návštěvníkům více než 25 kilometrů sjezdových tratí. Většina z nich je příjemně modrých a slibujících pohodové lyžování. Sjezdovky se vinou nad městečkem Moena, z jehož východního okraje vede lanovka vzhůru a další tratě jsou situovány na opačné straně nad osadou Bellamonte. I ta je nástupním místem na lyžování ve skiareálu Alpe Lusia.

Lyžaři, kteří mají rádi pohodu, paprsky horského slunce na modré obloze, mírné a nenáročné sjezdové tratě a snowparky, by se měli vydat na jižně orientované svahy nad Bellamonte. Ve spodní části je možné lyžovat hned na několika modrých svazích a zájemci mohou vyzkoušet měřený paralelní slalom. K dispozici je též snowpark, sáňkařská dráha a lyžařská školka pro ty nejmenší.

Ve vyšších partiích se pak bude určitě líbit sjezdařům, kteří si do Val di Fiemme přijeli užít sportovnější a svižnější lyžování. Právě tady se nacházejí sjezdovky, které jsou na lyžařské mapě označeny červenou barvou a jde tedy o technicky náročnější tratě. A dokonece se tady mohou návštěvníci lyžařského areálu Alpe Lusia svézt na jedné černé trati s názvem Direttissima.

Na severní, opačné straně oblasti Alpe Lusia, klesají k městečku Moena další červené a černé tratě. Lyžaře tady vzhůru dopravuje kabinová lanovka a čtyřsedačka. Na horní černou sjezdovku Piavac, která určitě stojí za vyzkoušení, navazuje o něco mírnější a dostatečně prostorná Fiamme Oro.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License